Juraj Draxler: Vilnius, svetové a naše denníky

Pozrime si v tejto chvíli titulky svetových a potom slovenských denníkov:
The Washington Post: NATO Ukrajinu pozve, keď tá splní podmienky. Zelenskyj nahnevaný, že nedostal časový horizont.
Financial Times: Zelenskyj nespokojný s kompromisným riešením ohľadom členstva v NATO.
Le Monde: Spojenci v NATO sú v otázke členstva Ukrajiny rozdelení.
The Guardian: Zelenskému sa nepodarilo zabezpečiť pozvánku do NATO.
Le Figaro: Ukrajina dostane pozvánku, keď splní podmienky, potvrdil generálny tajomník organizácie.
New York Times: NATO hovorí, že Ukrajina dostane pozvánku po splnení podmienok.

Toľko prehľad svetových denníkov. A teraz tie naše:
SME: NATO súhlasilo so skrátením cesty Ukrajiny k členstvu v Aliancii.
Denník N: NATO dalo Ukrajine jasnú víziu členstva.
Pravda: NATO súhlasilo so skrátením cesty Ukrajiny k členstvu v Aliancii.
Aktuality: Vo Vilniuse vztýčili vlajku z Bachmutu, Ukrajina podľa Zelenského posilní NATO.

Dosť markantný rozdiel, že? Svetové denníky realisticky informujú, že samit vo Vilniuse v otázke členstva nič nezmenil, a väčšinou to podávajú ako prehru či sklamanie Zelenského.

Najzaujímavejší je v tejto súvislosti článok vo Frankfurter Allgemeine Zeitung, ktorý dokonca tvrdí, že Biden v zásade plné členstvo vylúčil. Namiesto toho začal presadzovať akési úzke spojenectvo „v štýle Izraela“. (Tohto by som začal naozaj báť, byť Ukrajincom. Ani žiť v polovojnovom stave v štýle Izraela nie je nič moc, a navyše Ukrajina rozhodne nie je Izrael a Rusi nie sú žiadni Arabi.)

Naše médiá sú proste zvyknuté, že musia všetko ohľadom Ukrajiny podávať víťazne a tak aj tu zvolili víťazný tón.

Nie je to vôbec prvýkrát, čo sa takto so svetovou tlačou rozchádzajú.

Vo chvíli, keď aj spomínané svetové denníky hovorili, že útok dronom na Kremeľ naozaj môže byť ukrajinskou aktivitou, taký Denník N mal po sebe dokonca niekoľko článkov, kde tvrdil, že si to vychcaní Rusi spravili sami.

Dokonca aj v prípade Kachovskej priehrady, kde aj časť svetovej tlače skôr naznačovala, že to asi urobili Rusi, minimálne časť článkov predsa len aspoň uvádzala, že to nie je dokázané.

Naše portály? Úplne bez problémov naplno tvrdia, že to urobili Rusi, akoby to bolo niekým dokázané.

Ako to hovorievali starí otcovia? Poturčenec horší od Turka?

Aj naši rodičia zvykli nadávať často menej na špičky socialistického režimu, ako na drobných udavačov a okázalo „zapálených“ prívržencov režimu v podnikoch či na školách. (Po Novembri z nich potom pre zmenu boli veľkí revolucionári).

Ja napríklad toľko dnešných propagandistov vidím úplne plasticky v časoch Brežneva…

Ako hovoria Francúzi, plus ça change… čím viac sa veci menia, tým viac ostávajú tie isté.

Vrátane správania, ako Česi hovoria, vlezdoprdelkov. Úlisných podlizovačov.

(Status na FB 11. júla 2023, titulok Slovo)

(Celkovo 236 pozretí, 1 dnes)

Ďalšie články:

Facebook
Telegram
Twitter
Email

One thought on “Juraj Draxler: Vilnius, svetové a naše denníky

  • 12. júla 2023 at 10:16
    Permalink

    J. Draxler len názorne ukazuje, ako u nás (a rovnako v Čechách a na Morave) postúpilo budovanie totalitného systému a jeho informačných prostriedkov. Je to veľmi varovné, lebo „majitelia pravdy“ sú už aj verejne viditeľnými majiteľmi (držiteľmi) moci (Machhabermi) a bez ohľadu na výsledky prípadných volieb si ju nenechajú zobrať.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Účet Klubu Nového slova – IBAN: SK8211000000002624852008
variabilný symbol pre Slovo 52525

Týždenný newsletter